Kuva: Fotolia

Yritätkö pudottaa painoa? Katso, kuinka monta kertaa viikossa sinun tulisi urheilla

06.01.2019 17:15 - Senja Rapila

Älä jätä treenin määrää alle 90 minuuttiin viikossa.

Jos olet päättänyt aloittaa laihdutusprojektin, on tärkeä tietää kuinka paljon töitä sen eteen tulisi tehdä, että paino lähtee putoamaan.  Pop Sugar -sivuston haastattelemien asiantuntijoiden mukaan painonpudotusta havittelevan tulisi urheilla noin 5-6 kertaa viikossa.

- Etsi jokin urheilumuoto, mistä nautit tai mitä siedät. Urheile viisi tai kuusi kertaa viikossa, pidä vähintään yksi lepopäivä viikossa, asiantuntija Stephanie Blozy kertoo.

Personal trainer Kyra Williams puolestaan suosittelee painonpudottajalle painojen nostamista kolmesta neljään kertaan viikossa.

- Tee kolmesta neljään settiin, 8-12 toistoa, käyttäen mahdollisimman painavia painoja.

Pidä kuitenkin huoli siitä, että vaikka olet kuinka kiireinen, sinulla olisi aina vähintään kolme päivää viikossa aikaa treenata. Vaikka et ehdi tehdä pitkää treeniä, puoli tuntiakin kerrallaan auttaa. Älä kuitenkaan jätä treenin määrää alle 90 minuuttiin viikossa.

Lähde: Pop Sugar

Lue myös: Kolmen liikkeen treeni muokkaa koko vartaloasi - vie aikaa vain 20 minuuttia

Lue myös: "Oikea tapa" käyttää deodoranttia sekä antiperspiranttia hämmentää - oletko sinä toiminut näin?

Uusimmat